4. lépés: Gombok beüzemelése

Mi következik, ha megérkezett a FluentPet csomagod a gombokkal? Itt mindent megtalálsz a gombok beüzemeléséről, elhelyezéséről és bővítéséről.
Mindenkinek más az otthona és a tanulója vagy tanulói, ezáltal a javaslatok csak iránymutatásként szolgálnak, de remélhetőleg hasznosak.
A gombok beüzemelése és elhelyezése
A gombok beállításakor érdemes figyelembe venni az alábbiakat:
-
Ha bővítésre kerül sor, hogy fogsz új gombokat hozzáadni a meglévőkhöz? Milyen irányba tudsz terjeszkedni a HexTile-okkal?
-
A gombok könnyedén elérhetők mind neked, mind a tanulódnak? Az ideális felállítás könnyű hozzáférést biztosít mindenki számára, így a modellezés gyorsan és könnyen történhet. Sok családnál a nappali vagy a konyha volt a siker kulcsa, mivel ott töltöttek sok időt.
-
Ha a fal közelébe helyezed a gombokat, tanulód fog-e látni téged gombhasználat közben?
-
Nagy mancsú-e a tanulód, vagy van-e nehézsége a precizitással? Ebben az esetben több helyet érdemes hagyni a gombok között, azaz egy HexTile csempére kevesebb gombot célszerű elhelyezni, vagy pedig FlexTile csempék használatával még több helyet biztosíthatsz a gombok között.
-
Sok tanulót visszavet a haladásban, ha változás történik a hangtábláján. Így jó átgondolni előre, hogy szükség lesz-e később változtatásokra. Ha igen, el tudod-e fogadni az esetleges megtorpanást vagy visszalépést?
Véglegesítsd a szavakat!
Mostanra már biztosan van elképzelésed arról, hogy mely szavak motiválóak, érdekesek és gyakori előfordulásúak, amikor a tanulóddal vagy.
Próbáld meg azokat a szavakat választani elsőként, amiket a tanulód kommunikálni próbál feléd.
Kezdj 2-3 gombbal! Sok tanuló gyorsabban érti meg a dolgokat, amikor egynél több gomb elérhető. Ha több módja van a kommunikációnak, az nagyon motiválóan tud hatni. Az is segíthet, ha ellentétes vagy nagyon más jelentésű fogalmakat vezetsz be, így tanulód számára könnyebb lesz a jelentések megkülönböztetése, pl. étel - víz, játék - vége.
A LABDA önmagában könnyen összekeverhető a játékokkal úgy általában, de másik játékhoz hasonlítva tanulód el tudja őket különíteni egymástól. Pl. LABDA és CSONT.
Türelmetlen, nagyon izgatott tanulók esetén érdemes hamar bevezetni az ENNYI, VÉGE vagy KÉSŐBB gombokat.
Néhány fogalom, amik jók kezdésnek
- ODAKINT
- JÁTSSZUNK / VÉGE
- JÁTÉK
- VÍZ* / ÉTEL**
- SZERETLEK / SEGÍTSÉG
* A legtöbb otthonban – nagyon helyesen – a kis kedvencek számára mindig elérhető friss víz, ebben az esetben valódi, kommunikálható szükség nem biztos, hogy születik, mivel szomjúság esetén tanulód inni fog, és kész. Ezért ennek a gombnak a bevezetését érdemes lehet inkább olyanoknak megfontolni, akiknél nincs mindig kitéve, vagy előfordul, hogy elfelejtik újratölteni.
**Ha tanulód túlzottan ételmotivált, akkor célszerű később bevezetni a "kajás" gombokat, ellenkező esetben könnyen kezdik arra használni, hogy ételhez jussanak, a kommunikáció eszköze helyett. Vékony a jég azonban! Sok tanulónak pont ezek a gombok hozták meg az áttörést, úgyhogy légy nyitott a bevezetésükre!